CRM sadece bir yazılım mıdır? Teknoloji midir? Şirketin iş akışı mıdır? Yoksa bir kültür müdür? Aslında bakıldığında CRM bütün bunların bir araya getirdiği bir bütündür. CRM? i çok iyi anlamak, CRM’ de hedef belirlemek projelerinizde sizleri başarıya götürecektir.
CRM’i anlamak;
Bütünleşik kullanışlı pazarlamanız, satış ve müşteri servis fonksiyonları, iyi bir CRM sistemi şirketinizde kritik bilgileri paylaşan her çalışan için bunu kolaylıkla yapabiliyor. Etkili bir CRM sistemi müşterilerini yetkilendirir ve sizinle iş yapmasının olasılığını arttırır. Müşterilerinin, iş ortaklarına veya partnerlerine herhangi bir iletişim aygıtıyla bağlandığını hayal et. Telefon, fax, e-mail, chat ve web uygun şekilde kurulmuş ve uygulanmış bir CRM sistemi organizasyonunun içerdiği bilgilere katkıda bulunur.
Yeni satış fırsatları;
CRM’ i Anlamak Neden Önemlidir? Müşterileriniz ve satın alım alışkanlıkları hakkında daha çok şey bilmenizi sağlar ve müşterilerinizi satın almaya hazırlamanıza yardımcı olur. İyi bir CRM sistemi olasılıklarınızı sınıflandıracak ve en iyi müşterilerinizin kimliğini saptamakta yardımcı olacaktır. Müşterilerinizin detaylı bilgileri ile kesin projeler yapabilir ve satın alma evresinde dahi ihtiyaçlarına yönelik yanıt verebilirsiniz. İyi bir sistem aynı zamanda satış asistanını görevini de üstlenir. Stratejik satışlar için zaman yönetimi sağlar.
Geliştirilmiş müşteri hizmeti;
CRM’ i Anlamak Neden Önemlidir? Müşteri memnuniyeti her işletme için kritik bir başarı faktörüdür. Doğru sistem, takımınızın müşteri hizmetlerine önleyici tedbirlerle kontrollü yaklaşmasını sağlar. Çalışanlar, parmak uçlarındaki detaylı müşteri bilgisiyle, müşterilerin sorunlarını daha hızlı ve başarılı bir şekilde çözebilirler. Geliştirilmiş müşteri hizmeti, aynı zamanda gelir üreten bağlılık kampanyaları müşterileri bağlılığı için sürekli kapıları açık tutar.