CRM’ in yararları açıktır; şirketin iş süreçlerinin otomatize edilmesi, potansiyel müşterilerinizin tanımlanması, satış süreçlerinizin, pazarlama süreçlerinizin ve servis süreçlerinizin yönetimini otomatize eder, eksiksiz müşteri bilgisi sayesinde; CRM organizasyonda daha kazançlı müşteri ilişkileri oluşturmanızı, operasyon maliyetini en aza indirmenizi sağlar.
Satış Otomasyonu
CRM sayesinde otomatik satış işlemleri kolaylıkla sağlanabilir, fırsat yönetimini, satış tahminlerini, bölgesel yönetimleri ve pipeline yönetimlerini daha rahat ve kolay sağlayabilirsiniz. Tüm bunlar müşteriye ait bilgiler çerçevesinde satış evresindeki işlemlerin daha hızlı ve daha kısa yapılmasına olanak sağlar. Satış otomasyonu, satış elemanlarının gerçek zamanlı performans gösterip göstermediğini takip etmenize olanak sağlar. Her fırsat için sağlanan ortak platform ile satış evresi içerisindeki her aşamada yönetimle kendi sıralamasındaki işlemler için kimin çalışıp kimin çalışmadığını görebilirisiniz. Satış otomasyonu, satış elemanlarının gerçek zamanlı nasıl performans gösterdiğine de olanak kılar. Her fırsat için sağlanan ortak platform ile satış evresi içerisindeki her aşamadaki yönetim ile kendi sıralamasındaki işlemler için kimin çalışıp kimin calışmadığını görebilirisiniz.
Pazarlama Otomasyonu
Otomatikleştirilmiş pazarlama fonksiyonları sayesinde kampanya dizayn edebilir ve yönetebilirsiniz. E-posta ilef pazarlama, görev tahsis etme ve yönetimi sayesinde Organizasyonlar, pazarlama organizasyonunda çalışanların daha efektif olmalarını sağlayabilir. Bu sayede;
Servis Otomasyonu
Müşteri servisi ve call center operasyonu tüm müşteri servisi işlemlerindeki önemli up-to-date bilgileri sağlayan CRM’ i kullanabilir. Otomatik cevaplama servis yönetimi tarafından, bilgilendirme ve arama yönlendirme, müşteri temsilcilerin müşterilerin problemlerinin sağlanan servis cevaplarına göre daha hızlı çözümünü sağlayabilirler, çünkü müşteri temsilcileri servis kalitesi acısından müşterilerin kayıtlarını almak zorundadırlar.